true
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، دفاتر اسناد رسمی در ترکیه یا همان اروپای کوچک بدین شرح است که سردفتر اسناد رسمی یک وکیل یا حقوقدان کاملاً معتبر و منصوب از طرف دولت است که مسئول تأیید صحت اسناد می شود. آنها امضاکنندگان اسناد را شناسایی می کنند، آگاهی و تمایل آنها به امضا را تأیید کرده، سوگندنامه را اجرا و اسنادی را که اداره کرده اند را بایگانی می کنند.
دفاتر اسناد رسمی علاوه بر ثبت اسناد اصلی، می توانند از اسناد رونوشت محضری هم تهیه و بر روی آن تصدیق کنند که کپی رونوشت واقعی و دقیق اصل است. هنگامی که یک سند (یا کپی) محضری می شود، مهر و امضای سردفتر سند را به یک سند قانونی در جمهوری ترکیه تبدیل می کند.
خدمات اسناد رسمی در ترکیه از دفاتر اسناد رسمی برای موارد زیر استفاده می شود:
۱) کپی های رسمی اسناد ترکیه (مانند قرارداد اجاره شما، اگر برای اجازه اقامت درخواست می دهید)
۲) گواهی ترجمه سوگند نامه اسناد خارجی
۳) انتقال مالکیت وسیله نقلیه موتوری دست دوم
۴) دادن وکالت به دیگری
۵) ایجاد یک شرکت
۶) وصیت نامه
۷) رسمی کردن و قانونی کردن قراردادهای کتبی
false
true
https://yazd.notary-news.ir/?p=1132
false
true