«یزد» از استان‌های پیشتاز در ایده پردازی در حوزه اسناد رسمی است - کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
«یزد» از استان‌های پیشتاز در ایده پردازی در حوزه اسناد رسمی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد، غلامعلی دهشیری در نشست با اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان گفت: بخش قابل توجهی از پرونده‌های دستگاه قضا ناشی از کم توجهی و سهل انگاری به جایگاه اسناد رسمی در معاملات است.

وی افزود: اعتبار بخشی اسناد رسمی یکی از دغدغه‌های مسئولان عالی قضایی و قضات محاکم است که لزوم تغییر رویکرد غالب جامعه از اسناد عادی به اسناد رسمی را می‌طلبد.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: قطعا هر چه ارتباطات حقوقی مردم محکمتر و مستندتر تنظیم شود، کاهش دعاوی در محاکم قضایی رقم خواهد خورد که اصلاح این امر نیازمند اقبال مردم و همت و همراهی مجلس در وضع و اصلاح قوانین این حوزه است.

دهشیری بر لزوم تقویت دانش و آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه انجام معاملات تاکید کرد و اظهار داشت: گاهی یک اشتباه کوچک در یک معامله، ضربات جبران ناپذیری را برای خانواده و به دنبال آن جامعه به همراه خواهد داشت.

وی استان یزد را از استان‌های پیشتاز کشور در ایده پردازی در حوزه اسناد رسمی عنوان کرد و ادامه داد: باید با بهره گیری از ابزار روز و گسترش خدمات بر بستر الکترونیک، ضمن تقویت خدمات در این حوزه به دنبال رفع روزنه‌های نفوذ افراد سودجو و فرصت طلب بود.

خبرگزاری فارس

یزد فردا

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false